Hoe familiebedrijven zichzelf heruitvinden

26/12/18 om 17:54 - Bijgewerkt om 18:10

Familiebedrijven zijn wendbaar, en zoeken geregeld naar nieuwe kansen - al dan niet gedwongen. Maar hoe pak je dat aan? Hoe vind je nieuwe producten en markten? En vooral: hoe krijg je ook de werknemers mee? Twee familiebedrijven die het avontuur aandurfden, getuigen over het soms hobbelige parcours naar een nieuw bestaan.

Termen als disruptie, transitie of digitale transformatie staan vaak vet gedrukt in de strategische plannen van veel ondernemingen. Familiebedrijven ogen in die vernieuwingsstorm vaak als een baken van zekerheid. Zijn ze immers niet verknocht aan de historische activiteit, met de rotsvaste overtuiging dat ze die nog vele decennia zullen uitoefenen?
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee