DSM Keukens: 'De kinderen hebben onze groei gestimuleerd'

Weinig producten zijn zo typisch familiaal als een keuken. De Belg koopt ondanks de grote concurrentie ook graag bij familiale keukenbouwers. Bij DSM Keukens staat een ambitieuze vierde generatie klaar, goed doordrongen van haar familiale eigenheid. Trends Family Business Newsletter zette zich rond de keukentafel met de familie De Schepper-Martens.

AB InBev-families kopen weer aandelen bij

De Belgische en Braziliaanse controlerende families boven AB InBev kopen al enige tijd opnieuw aandelen van de brouwerij. De voorbije vijf jaar is hun belang met ruim een dozijn miljoen aandelen gestegen.

Uit het magazine

Belgische keukenverkoop houdt stand tegen Duitse pletwals

Kookboeken en -programma's zijn in. Ook de bouwers van duurdere keukens merken dat. De Belgische keukenproducenten houden stand tegen de pletwals van volautomatisch producerende Duitse en andere reuzen. Zelfs de keukenbaanwinkels worden niet vermorzeld door de internetverkoop. "Onze klanten willen de keukens ruiken, voelen en testen."

Uit het magazine

Hoe moeten familiebedrijven zich voorbereiden op de brexit?

Na 29 maart is het Verenigd Koninkrijk geen lid meer van de Europese Unie. Veel puzzelstukken ontbreken nog. Specifiek voor onze familiebedrijven levert Trends toch al eerste hulp bij mogelijke ongevallen. Analyseer uw organisatie, herbekijk de logistiek, en kijk hoe u de extra kosten kunt doorrekenen. Zo kunt u klaar zijn tegen 29 maart.

Groenburo: 'Eigenlijk was onze felle groei nooit de bedoeling'

Eric Van Himme begon als tuinman, werd tuinaannemer en noemt zichzelf nu een groenmanager. Zijn bedrijf, Groenburo uit Wachtebeke, doet ontwerp, aanleg en onderhoud van tuinen. Het groeide in 33 jaar van nul naar twintig medewerkers. Traag maar gestaag. Eric (56) en zijn zoon Bram (26) leggen uit hoe dat gaat.

Electroteam Leloup & Co: 'Ik wil niet dat mijn zoon leergeld moet betalen'

Geert Leloup werd ondernemer nadat het noodlot had toegeslagen, zoon Maarten wist al op zijn elfde dat hij in de voetsporen van zijn vader wou treden. Een gesprek met Geert (53) en Maarten (25) Leloup van Electroteam Leloup & Co. "Ik heb gigantisch veel leergeld betaald. Dat wil ik Maarten besparen."

Frisomat: 'Een verkoop van het familiebedrijf is de gemakkelijkste weg'

Anderhalf jaar intensief samenwerken met de familie. Zo bereidde Frisomat-eigenaar en pater familias Guy Somers zijn opvolging voor, nadat hij voordien al zijn broer Philippe had uitgekocht. 'Vadsigheid, luiheid en overvloed hebben al veel beschavingen vernietigd, en kunnen ook ons verstikken. Daar wil ik op mijn bescheiden niveau iets aan doen. Via de verankering van ons familiebedrijf.'