Studio 100 helpt Proximus aan ‘Netflix voor kinderen’

Phillip Vandervoort. © Proximus
Bruno Leijnse Redacteur bij Trends

Proximus heeft een exclusief contract getekend met Studio 100 om Wanagogo, de volledige cataloog van Studio 100, te vermarkten.

Phillip Vandervoort, chief consumer market officer van Proximus, omschrijft het Wanagogo-aanbod dat Proximus zal brengen als “Netflix for kids”. Het moet aan het einde van het eerste kwartaal op de settopboxen van Proximus staan, “mogelijk op kanaal 100”. Het zal de hele catalogus van Studio 100-producten omvatten: K3, Kabouter Plop, Maya De Bij, Heidi, Bumba, Mega Mindy, Wickie de Viking, enzovoort.

Wanagogo is sinds eind 2014 een onlineportaal van Studio 100 voor video, spelletjes en chatten op tablet, smartphone en pc. Daar komt dus Proximus TV bij. Volgens Vandervoort zal de dienst tegelijk op tablet en smartphone en zelfs offline bruikbaar zijn, thuis en onderweg.

Steun voor Studio 100 in Franstalig België

Wanagogo werkt met abonnementsformules, maar een prijszetting bij Proximus TV is er nog niet. “De concrete invulling van de samenwerking zal in de komende maanden duidelijk worden”, laat de persdienst van Studio 100 cryptisch weten.

Medeoprichter van Studio 100 Hans Bourlon is “verheugd dat Wanagogo een onderdak bij Proximus krijgt”. “Kinderen kunnen waar en wanneer ze willen, online of offline, in een op en top veilige en reclamevrije omgeving spelen, kijken of lezen. Deze samenwerking zal onze activiteiten in Franstalig België extra versterken”, schrijft Bourlon.

Wanagogo geeft ouders uitgebreide mogelijkheden om te bepalen wat en wanneer hun kinderen met het platform kunnen doen.

Phillip Vandervoort noemt de overeenkomst “exclusief”, maar van Studio 100 kregen we daarover niet onmiddellijk verduidelijking. Studio 100 heeft al sinds 2008 een Studio 100 TV-kanaal bij Telenet.

Dat de Wanagogo-dienst bij Proximus ten vroegste eind maart toegankelijk zal zijn is te wijten aan de technische moeilijkheid om hem op de 1,7 miljoen settopboxen van Proximus te programmeren, vertelde Phillip Vandervoort.

Proximus vervangt 400.000 settopboxen

Proximus maakte van de gelegenheid gebruik om zijn nieuwe tv-interface nog eens te belichten. Die oogt en werkt gelijkaardig op smartphone, tablet, tv en laat toe om een tablet of smartphone als afstandsbediening te gebruiken. Hij is al bij 400.000 tot 420.000 klanten uitgerold, zei Vandervoort.

De 400.000 settopboxen die de nieuwe interface niet aankunnen worden gratis vervangen. De eigenaars krijgen een nieuw exemplaar per post opgestuurd.

Een belangrijke vernieuwing is de invoering van de ‘network personal video recorder’. Opnames gebeuren dan in het netwerk. Dat maakt het mogelijk om het even waar naar een ander toestel over te schakelen terwijl je een opname herbekijkt, omdat je niet gebonden bent aan de harde schijf in de settopbox.

Proximus plant naar aanleiding van de modernisering geen nieuwe prijsverhogingen, volgens Vandervoort.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content