Roularta en partners lanceren parkeer-app

© ThinkStock

Roularta Media Group richt samen met Group Rauwers en Brick Parking de joint-venture Yellowbrick België op. Yellowbrick is een app om via je smartphone parkeergeld te betalen.

Roularta Media Group richt samen met Group Rauwers en Brick Parking de joint-venture Yellowbrick België op. Yellowbrick is een app om via je smartphone parkeergeld te betalen.

Yellowbrick maakt ‘mobiel parkeren’ op straat of in (ondergrondse) parkings mogelijk. ‘Via een innovatieve en uiterst gebruiksvriendelijke app kan iedere Yellowbrick-gebruiker zijn of haar aankomst- en vertrektijd melden via een eenvoudige toetsdruk op de smartphone,’ legt operationeel directeur Xavier Bouckaert van Roularta uit.

De voordelen zijn vanzelfsprekend: zo zal u nooit te veel betalen indien u de parking minder lang gebruikt dan voorzien, weet u precies hoeveel uw parkeerkosten bedragen aan de hand van een overzichtelijke factuur en wordt kleingeld overbodig. Bijzonder handig voor bedrijven is dat een Yellowbrick-account de parkeermogelijkheden van meerdere wagens tegelijk kan beheren.

De betaling wordt eenmaal per week gedaan door particuliere klanten en eenmaal per maand door zakelijke klanten.

Joint-venture

Roularta neemt een belang van 35 procent in Yellowbrick België. De participatie kadert in de multimediale strategie van de groep om verder activiteiten te ontwikkelen in de mobiele markt. Roularta is al sterk aanwezig op deze markt via onder andere de ontwikkeling van apps voor al haar magazine- en krantenmerken (Knack, Le Vif, Trends, Trends-Tendances, Sport Voetbal/Foot Magazine, Krant van West-Vlaanderen, enz.) en wordt via deze participatie ook betrokken bij de ontwikkeling van dienstverlenende apps.

Group Rauwers, onder andere actief in beheer en archivering van digitale tachograafgegevens voor vrachtwagens, controleapparatuur en parkingmanagement voor steden en gemeenten, neemt het dagelijkse management waar. Brick Parking is het Nederlandse bedrijf dat Yellowbrick in 2006 ontwikkelde en heeft bij onze noorderburen een leidende positie op vlak van stedelijk parkeer- en verkeersbeleid.

Yellowbrick België beoogt om binnen drie jaar twee miljoen transacties per jaar te verwerken via de app, zo geeft Bouckaert nog mee. (KVDA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content