Solucious is een porte-manteauwoord, bestaande uit de Engelse woorden "solutions" (oplossingen) en "delicious" (heerlijk). Solucious wil "smakelijke oplossingen" aanbieden aan horeca, sociale restauratie in overheidsinstellingen, collectieve keukens in scholen en zorginstellingen, personeelscafetaria's van bedrijven die geen warme keuken hebben, kinderdagverblijven en particulieren. Collivery en Foodinvest boekten vorig jaar een omzet van 624,5 miljoen euro (een stijging met 4,2 procent tegen het jaar voordien, goed voor 16 procent van Colruyt Group. Solucious telt 350 medewerkers en heeft een wagenpark van 95 voertuigen. Er zijn 2 verdeelcentra (in Lot en in Bornem) en 4 regionale hubs (in Gent, Antwerpen, Machelen en Gembloux). Volgens Dries Colpaert, directeur-generaal foodservice, wil Solucious het verschil maken door gebruiksgemak, betrouwbare levering, service dicht bij de klant en transparante prijzen. "Terwijl onze concurrenten vaak tarieven "à la tête du client" hanteren, afficheren wij transparante prijzen", zegt Colpaert. "En onze mensen die de producten bij de klanten afleveren, zijn 'bezorgers', niet 'chauffeurs'. Ze gaan niet zomaar pakjes afgeven." "We willen in de foodservice niet per se de grootste, maar wel de rendabelste marktspeler worden", zegt Yves Van den Brande, Business Unit Manager van Solucious. Hij heeft een groeiprognose van 8 procent voor ogen. (Belga)

Solucious is een porte-manteauwoord, bestaande uit de Engelse woorden "solutions" (oplossingen) en "delicious" (heerlijk). Solucious wil "smakelijke oplossingen" aanbieden aan horeca, sociale restauratie in overheidsinstellingen, collectieve keukens in scholen en zorginstellingen, personeelscafetaria's van bedrijven die geen warme keuken hebben, kinderdagverblijven en particulieren. Collivery en Foodinvest boekten vorig jaar een omzet van 624,5 miljoen euro (een stijging met 4,2 procent tegen het jaar voordien, goed voor 16 procent van Colruyt Group. Solucious telt 350 medewerkers en heeft een wagenpark van 95 voertuigen. Er zijn 2 verdeelcentra (in Lot en in Bornem) en 4 regionale hubs (in Gent, Antwerpen, Machelen en Gembloux). Volgens Dries Colpaert, directeur-generaal foodservice, wil Solucious het verschil maken door gebruiksgemak, betrouwbare levering, service dicht bij de klant en transparante prijzen. "Terwijl onze concurrenten vaak tarieven "à la tête du client" hanteren, afficheren wij transparante prijzen", zegt Colpaert. "En onze mensen die de producten bij de klanten afleveren, zijn 'bezorgers', niet 'chauffeurs'. Ze gaan niet zomaar pakjes afgeven." "We willen in de foodservice niet per se de grootste, maar wel de rendabelste marktspeler worden", zegt Yves Van den Brande, Business Unit Manager van Solucious. Hij heeft een groeiprognose van 8 procent voor ogen. (Belga)