Na een brandje maandagmorgen in een technische ruimte van de Rogiertunnel in Brussel werd deze belangrijke verkeersader doorheen de hoofdstad afgesloten. Voka vindt dat na het zoveelste incident op de kleine ring van Brussel de maat vol is. "Het wordt tijd dat de Brusselse regering ingrijpt. Het volstaat niet een plan voor de renovatie te hebben. Plannen snel en efficiënt uitvoeren is nog belangrijker", zegt Hans Maertens, gedelegeerd bestuurder Voka.

"We roepen de Brusselse regering op om versneld werk te maken van een volledige renovatie van de tunnels, want dergelijke incidenten brengen onze economie ernstige schade toe", vindt Maertens.

"Oplapwerk is niet genoeg. De staat van onze Brusselse tunnels is middeleeuws. Dergelijke incidenten zullen blijven voorvallen."

Totaal gebrek aan communicatie

Voka is ook niet te spreken over "een totaal gebrek aan communicatie bij de problemen" van maandagochtend. "Het kan toch niet dat in deze digitale tijd mensen ongeïnformeerd de tunnels inrijden die volledig geblokkeerd staan. Wij vragen dat het Brusselse Gewest eindelijk een hedendaags communicatiebeleid uittekent en implementeert."

De Brusselse Rogiertunnel was maandagochtend sinds 05.00 uur afgesloten voor verkeer in beide richtingen door een incident. Er was een brandje in een technisch lokaal van de tunnel, waar servers en apparatuur staan die de veiligheid garanderen. Om 10.50 uur werd ook de Leopold II-tunnel in de richting zuid afgesloten, omdat er gevaarlijke situaties ontstonden. "Automobilisten begonnen in de tunnelinrit rechtsomkeer te maken en dat leidde tot zeer gevaarlijke situaties", aldus Inge Paemen, woordvoerster van Brussel Mobiliteit.

Na een brandje maandagmorgen in een technische ruimte van de Rogiertunnel in Brussel werd deze belangrijke verkeersader doorheen de hoofdstad afgesloten. Voka vindt dat na het zoveelste incident op de kleine ring van Brussel de maat vol is. "Het wordt tijd dat de Brusselse regering ingrijpt. Het volstaat niet een plan voor de renovatie te hebben. Plannen snel en efficiënt uitvoeren is nog belangrijker", zegt Hans Maertens, gedelegeerd bestuurder Voka."We roepen de Brusselse regering op om versneld werk te maken van een volledige renovatie van de tunnels, want dergelijke incidenten brengen onze economie ernstige schade toe", vindt Maertens. "Oplapwerk is niet genoeg. De staat van onze Brusselse tunnels is middeleeuws. Dergelijke incidenten zullen blijven voorvallen." Voka is ook niet te spreken over "een totaal gebrek aan communicatie bij de problemen" van maandagochtend. "Het kan toch niet dat in deze digitale tijd mensen ongeïnformeerd de tunnels inrijden die volledig geblokkeerd staan. Wij vragen dat het Brusselse Gewest eindelijk een hedendaags communicatiebeleid uittekent en implementeert."De Brusselse Rogiertunnel was maandagochtend sinds 05.00 uur afgesloten voor verkeer in beide richtingen door een incident. Er was een brandje in een technisch lokaal van de tunnel, waar servers en apparatuur staan die de veiligheid garanderen. Om 10.50 uur werd ook de Leopold II-tunnel in de richting zuid afgesloten, omdat er gevaarlijke situaties ontstonden. "Automobilisten begonnen in de tunnelinrit rechtsomkeer te maken en dat leidde tot zeer gevaarlijke situaties", aldus Inge Paemen, woordvoerster van Brussel Mobiliteit.