Tegenover maandag zakte het waterpeil er met enkele centimeters. Het vorige record dateert van oktober 2018, maar toen gaf de meter nog 4 centimeter diepte aan.

De Rijn is in werkelijkheid nog dieper op die plek: scheepvaart is er dus nog altijd mogelijk al kunnen de schepen wel minder vracht meenemen, met alle gevolgen van dien voor de industrie. Volgens de Duitse sectororganisatie BDI bereiden heel wat bedrijven zich voor op een vermindering van hun productie.

'Het is slechts een kwestie van tijd vooraleer productie in de chemie- of de staalsector zal worden afgebouwd, minerale oliën of bouwmaterialen hun bestemming niet bereiken of zware transporten niet meer kunnen worden uitgevoerd', verklaarde directeur Holger Loesch dinsdag in enkele Duitse kranten.

Tegenover maandag zakte het waterpeil er met enkele centimeters. Het vorige record dateert van oktober 2018, maar toen gaf de meter nog 4 centimeter diepte aan. De Rijn is in werkelijkheid nog dieper op die plek: scheepvaart is er dus nog altijd mogelijk al kunnen de schepen wel minder vracht meenemen, met alle gevolgen van dien voor de industrie. Volgens de Duitse sectororganisatie BDI bereiden heel wat bedrijven zich voor op een vermindering van hun productie. 'Het is slechts een kwestie van tijd vooraleer productie in de chemie- of de staalsector zal worden afgebouwd, minerale oliën of bouwmaterialen hun bestemming niet bereiken of zware transporten niet meer kunnen worden uitgevoerd', verklaarde directeur Holger Loesch dinsdag in enkele Duitse kranten.