Dat schrijven de kranten De Tijd en Het Nieuwsblad.

Nog opvallend is dat 50 procent van de hoogopgeleide beginners een bedrijfswagen aangeboden krijgt. In de omringende landen is dat maar 16 procent.

Auto's zijn voor bedrijven een belangrijk lokmiddel om personeel te werven. Ze blijven ook fiscaal interessant voor de werkgever zelf. Er worden aanzienlijk minder belastingen en socialezekerheidsbijdragen op geheven dan op brutoloon.

Maar de bedrijfswagens liggen onder vuur. Critici voeren aan dat ze extra files veroorzaken en het milieu belasten. Toch ziet het er niet naar uit dat de regering deze legislatuur zal ingrijpen. N-VA stelde al zijn veto.

(Belga/RR)

Dat schrijven de kranten De Tijd en Het Nieuwsblad. Nog opvallend is dat 50 procent van de hoogopgeleide beginners een bedrijfswagen aangeboden krijgt. In de omringende landen is dat maar 16 procent. Auto's zijn voor bedrijven een belangrijk lokmiddel om personeel te werven. Ze blijven ook fiscaal interessant voor de werkgever zelf. Er worden aanzienlijk minder belastingen en socialezekerheidsbijdragen op geheven dan op brutoloon. Maar de bedrijfswagens liggen onder vuur. Critici voeren aan dat ze extra files veroorzaken en het milieu belasten. Toch ziet het er niet naar uit dat de regering deze legislatuur zal ingrijpen. N-VA stelde al zijn veto.(Belga/RR)