In Wallonië gebruikt liefst 70 procent van de werknemers hun privéwagen om te gaan werken, in Vlaanderen is dat 61 procent en in Brussel 25 procent. Net als automobielfederatie Febiac eerder op de dag, waarschuwt Securex vandaag dat bedrijfswagens aanpakken dus niet de oplossing is om het fileprobleem aan te pakken. Zowat 15 procent van de werknemers gaat te voet of met de fiets naar het werk, 14 procent neemt het openbaar vervoer. "Het is logisch dat onze wegen dichtslibben", zegt Hermina Van Coillie van Securex. "Als al deze mensen op hetzelfde uur op hun kantoor moeten zijn en ongeveer op hetzelfde uur weer stoppen, is dit onvermijdelijk. Deze verkeerssituatie kunnen we verbeteren door bijvoorbeeld snel werk te maken van een wettelijk kader voor glijdende uren." Ook thuiswerk promoten biedt volgens Securex soelaas voor de toenemende congestie. (Belga)

In Wallonië gebruikt liefst 70 procent van de werknemers hun privéwagen om te gaan werken, in Vlaanderen is dat 61 procent en in Brussel 25 procent. Net als automobielfederatie Febiac eerder op de dag, waarschuwt Securex vandaag dat bedrijfswagens aanpakken dus niet de oplossing is om het fileprobleem aan te pakken. Zowat 15 procent van de werknemers gaat te voet of met de fiets naar het werk, 14 procent neemt het openbaar vervoer. "Het is logisch dat onze wegen dichtslibben", zegt Hermina Van Coillie van Securex. "Als al deze mensen op hetzelfde uur op hun kantoor moeten zijn en ongeveer op hetzelfde uur weer stoppen, is dit onvermijdelijk. Deze verkeerssituatie kunnen we verbeteren door bijvoorbeeld snel werk te maken van een wettelijk kader voor glijdende uren." Ook thuiswerk promoten biedt volgens Securex soelaas voor de toenemende congestie. (Belga)