In een persbericht merkt de haven wel op dat in vergelijking met het eerste kwartaal van het crisisjaar 2009 een groei van 18,2 procent werd geboekt. De sputterende wereldhandel en de Europese economische crisis drukken de volumes in de kusthaven, luidt het.

Het stukgoed zette wel een mooi resultaat neer met een aanzienlijke groei van 43,9 procent tot 343.700 ton. Papier, karton en pulp liggen aan de basis van die groei.

De roll-on-roll-offtraffiek daalde met 4,5 procent tot 3,2 miljoen ton. Er tekende zich wel groei af op de diensten naar Scandinavië en Ierland. Het aantal behandelde nieuwe wagens kromp met ruim 10 procent tot 432.991 eenheden.

De containertrafiek kreeg een rake klap met een daling met 12,7 procent tot 5,4 miljoen ton. De vloeibare bulk steeg met 1,6 procent tot 2 miljoen ton, waarvan 1,2 miljoen ton vloeibaar aardgas. (+2,1 procent) . De vaste bulk viel terug met 16,2 procent tot 312.000 ton. (Belga/BO)

In een persbericht merkt de haven wel op dat in vergelijking met het eerste kwartaal van het crisisjaar 2009 een groei van 18,2 procent werd geboekt. De sputterende wereldhandel en de Europese economische crisis drukken de volumes in de kusthaven, luidt het.Het stukgoed zette wel een mooi resultaat neer met een aanzienlijke groei van 43,9 procent tot 343.700 ton. Papier, karton en pulp liggen aan de basis van die groei. De roll-on-roll-offtraffiek daalde met 4,5 procent tot 3,2 miljoen ton. Er tekende zich wel groei af op de diensten naar Scandinavië en Ierland. Het aantal behandelde nieuwe wagens kromp met ruim 10 procent tot 432.991 eenheden. De containertrafiek kreeg een rake klap met een daling met 12,7 procent tot 5,4 miljoen ton. De vloeibare bulk steeg met 1,6 procent tot 2 miljoen ton, waarvan 1,2 miljoen ton vloeibaar aardgas. (+2,1 procent) . De vaste bulk viel terug met 16,2 procent tot 312.000 ton. (Belga/BO)