"In het privacybeleid en de voorwaarden staat nu informatie over hoe we met Facebook zullen coördineren", aldus Matt Steinfeld, hoofd communicatie bij WhatsApp, aan Belga. Hij benadrukt dat de gedeelde informatie de dienst in staat moet stellen om statistieken over de frequentie waarmee mensen gebruikmaken van de diensten bij te houden en om spam te bestrijden. Daarnaast moet de ervaring op Facebook worden verbeterd, door betere vriendsuggesties en relevantere advertenties. Dat kan door het koppelen van het telefoonnummer met de systemen van Facebook. WhatsApp benadrukt weliswaar geen nummers te zullen delen met anderen of bedrijven, ook niet op de sociale netwerksite. Facebook heeft ook geen toegang tot de contactenlijst van de WhatsApp-gebruiker, tenzij die op Facebook is geüpload, aldus Steinfeld. De onlineberichtendienst is daarnaast van plan de komende maanden manieren uit te proberen om mensen te helpen communiceren met bedrijven. Steinfeld geeft het voorbeeld van een bank die een bericht stuurt om een mogelijk frauduleuze transactie te melden, of een luchtvaartmaatschappij die een vertraagde vlucht aangeeft. Om dat te kunnen testen, was een aanpassing van het privacybeleid en de voorwaarden nodig. In de applicatie zullen er geen reclamebanners komen, verzekert WhatsApp ook. Daarnaast zit de versleuteling van berichten via de applicatie nu ook vervat in de aangepaste voorwaarden en het privacybeleid. De "end-to-end encryption" verzekert dat enkel de verzender en ontvanger(s) de berichten kunnen lezen, niemand anders, ook WhatsApp en Facebook niet, klinkt het. De sociale netwerksite Facebook nam WhatsApp in 2014 over voor een totaalbedrag van 19 miljard dollar. (Belga)

"In het privacybeleid en de voorwaarden staat nu informatie over hoe we met Facebook zullen coördineren", aldus Matt Steinfeld, hoofd communicatie bij WhatsApp, aan Belga. Hij benadrukt dat de gedeelde informatie de dienst in staat moet stellen om statistieken over de frequentie waarmee mensen gebruikmaken van de diensten bij te houden en om spam te bestrijden. Daarnaast moet de ervaring op Facebook worden verbeterd, door betere vriendsuggesties en relevantere advertenties. Dat kan door het koppelen van het telefoonnummer met de systemen van Facebook. WhatsApp benadrukt weliswaar geen nummers te zullen delen met anderen of bedrijven, ook niet op de sociale netwerksite. Facebook heeft ook geen toegang tot de contactenlijst van de WhatsApp-gebruiker, tenzij die op Facebook is geüpload, aldus Steinfeld. De onlineberichtendienst is daarnaast van plan de komende maanden manieren uit te proberen om mensen te helpen communiceren met bedrijven. Steinfeld geeft het voorbeeld van een bank die een bericht stuurt om een mogelijk frauduleuze transactie te melden, of een luchtvaartmaatschappij die een vertraagde vlucht aangeeft. Om dat te kunnen testen, was een aanpassing van het privacybeleid en de voorwaarden nodig. In de applicatie zullen er geen reclamebanners komen, verzekert WhatsApp ook. Daarnaast zit de versleuteling van berichten via de applicatie nu ook vervat in de aangepaste voorwaarden en het privacybeleid. De "end-to-end encryption" verzekert dat enkel de verzender en ontvanger(s) de berichten kunnen lezen, niemand anders, ook WhatsApp en Facebook niet, klinkt het. De sociale netwerksite Facebook nam WhatsApp in 2014 over voor een totaalbedrag van 19 miljard dollar. (Belga)