Een werkgroep stelt tegen september 2013 een voorstel op over de 'eerlijke verdeling' van de schulden van de spoorwegen. Dat bevestigt het kabinet van Jean-Pascal Labille (PS), minister van Overheidsbedrijven.

De schuldenberg van de spoorwegen bedraagt bijna 4 miljard en valt nu voornamelijk ten laste van NMBS Holding. Omdat na de reorganisatie slechts twee bedrijven - NMBS en Infrabel - overblijven, rijst de vraag hoe die historisch opgebouwde schulden moeten worden verdeeld.

Daarover wordt nu onderhandeld. Dat gebeurt in een werkgroep met daarin de financieel directeurs van de drie dochterbedrijven van de NMBS Groep, mensen van het advocatenkantoor Eubelius en kabinetsmedewerkers van de minister van Overheidsbedrijven.

Een werkgroep stelt tegen september 2013 een voorstel op over de 'eerlijke verdeling' van de schulden van de spoorwegen. Dat bevestigt het kabinet van Jean-Pascal Labille (PS), minister van Overheidsbedrijven.De schuldenberg van de spoorwegen bedraagt bijna 4 miljard en valt nu voornamelijk ten laste van NMBS Holding. Omdat na de reorganisatie slechts twee bedrijven - NMBS en Infrabel - overblijven, rijst de vraag hoe die historisch opgebouwde schulden moeten worden verdeeld. Daarover wordt nu onderhandeld. Dat gebeurt in een werkgroep met daarin de financieel directeurs van de drie dochterbedrijven van de NMBS Groep, mensen van het advocatenkantoor Eubelius en kabinetsmedewerkers van de minister van Overheidsbedrijven.