WE wil China veroveren

© belga

De Nederlandse modeketen WE wil een deel van de Chinese markt inpalmen. Het is de bedoeling dat er in het Aziatische land de komende vijf jaar 200 modewinkels de deuren openen.

Als alles volgens plan verloopt, openen de eerste winkels rond de jaarwisseling de deuren in Peking en Shanghai. Het is daarbij de bedoeling dat via de uitbreiding een verdubbeling van de omzet wordt gerealiseerd. De collecties dames- en herenkleding worden in 2011 bovendien via het internet aangeboden.

De Nederlandse modeketen gaat in China samenwerken met Uniquepai, die volgens WE over de nodige kennis van de mode in het algemeen en de Chinese markt in het bijzonder beschikt. WE werkt al veertig jaar met Chinese leveranciers, maar zelf winkels uitbaten was tot vandaag niet aan de orde. Volgens topman Kolk bestaat het voordeel erin dat de partner de investering zelf betaalt.

WE gelooft in de Chinese markt door de snelle opkomst en groei van de middenklasse in het land. Andere modeketens als H&M, Zara en Esprit trokken om die reden al eerder naar China. “De Chinese consument wordt bovendien steeds individueler en zelfbewuster, wat perfect past bij ons credo “Create Your Own Style”, zegt topman Wouter Kolk.

WE telt momenteel 230 winkels in Nederland, België, Duitsland,
Frankrijk, Luxemburg en Zwitserland. In het najaar van 2010 opent de modeketen ook twee eigen winkels in Wenen. Bij het concern zijn ongeveer 3.000 werknemers in dienst.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content