Unilever behaalde in het tweede kwartaal een omzet van 14,4 miljard euro. Dat komt volgens het bedrijf neer op een onderliggende groei van 3 procent, wat een fractie sterker is dan in het eerste kwartaal. De stagnering van het totale verkochte volume compenseerde het bedrijf met prijsverhogingen van 3 procent. Over de gehele eerste jaarhelft kwamen de opbrengsten uit op 27,7 miljard euro. De nettowinst liep met ruim 22 procent op naar 3,3 miljard euro. "Onze resultaten in de eerste jaarhelft tonen dat we blijven groeien", zegt topman Paul Polman. "We verwachten een versnelling van de omzetgroei in de tweede jaarhelft, die aangedreven wordt door de fasering van onze innovatieplannen en een verhoging van de investeringen in marketing." (Belga)

Unilever behaalde in het tweede kwartaal een omzet van 14,4 miljard euro. Dat komt volgens het bedrijf neer op een onderliggende groei van 3 procent, wat een fractie sterker is dan in het eerste kwartaal. De stagnering van het totale verkochte volume compenseerde het bedrijf met prijsverhogingen van 3 procent. Over de gehele eerste jaarhelft kwamen de opbrengsten uit op 27,7 miljard euro. De nettowinst liep met ruim 22 procent op naar 3,3 miljard euro. "Onze resultaten in de eerste jaarhelft tonen dat we blijven groeien", zegt topman Paul Polman. "We verwachten een versnelling van de omzetgroei in de tweede jaarhelft, die aangedreven wordt door de fasering van onze innovatieplannen en een verhoging van de investeringen in marketing." (Belga)