Alibaba liet zich door de Amerikaanse zwarte vrijdag inspireren toen het in 2009 de 'Vrijgezellendag' of 'Singles Day' in het leven riep. De Chinese consument is er intussen al goed mee vertrouwd. De omzet op zo'n dag vol koopjes bedroeg vorig jaar volgens Alibaba maar liefst 17,8 miljard dollar, een derde meer dan in 2015. Heel wat merken komen met speciale kortingen of acties. Zo biedt het drankenmerk Jiangxiaobai Liquor Company aan 99 gelukkigen levenslang gratis sterke drank (baijjiu), voor het symbolische bedrag van 11.111 yuan of 1.437 euro. Alibaba voert promotie voor de koopjesdag met zanger Pharrell Williams en Hollywoodsterren Nicole Kidman en Fan Bingbing. (Belga)

Alibaba liet zich door de Amerikaanse zwarte vrijdag inspireren toen het in 2009 de 'Vrijgezellendag' of 'Singles Day' in het leven riep. De Chinese consument is er intussen al goed mee vertrouwd. De omzet op zo'n dag vol koopjes bedroeg vorig jaar volgens Alibaba maar liefst 17,8 miljard dollar, een derde meer dan in 2015. Heel wat merken komen met speciale kortingen of acties. Zo biedt het drankenmerk Jiangxiaobai Liquor Company aan 99 gelukkigen levenslang gratis sterke drank (baijjiu), voor het symbolische bedrag van 11.111 yuan of 1.437 euro. Alibaba voert promotie voor de koopjesdag met zanger Pharrell Williams en Hollywoodsterren Nicole Kidman en Fan Bingbing. (Belga)