Reizigers voor vluchten buiten de Schengen-zone moeten rekenen op minstens drie kwartier wachttijd aan de paspoortcontrole, zegt een woordvoerster van de luchthaven.

Zaterdagmorgen omstreeks 7.15 uur begon een actie op het moment dat verschillende niet-Schengen-vluchten tegelijk aankwamen in Zaventem. Er ontstonden wachtrijen aan de paspoortcontroles, maar die zijn inmiddels verdwenen. De hinder verplaatste zich rond 9 uur naar de vertrekkende vluchten.

Hoewel de vakantie is begonnen, is het zaterdag een vrij kalme dag op de luchthaven. 'Er zijn 30.000 vertrekkende en 26.000 aankomende passagiers, tegen in totaal 74.000 gisteren', zegt woordvoerster Nathalie Pierard.

De vakbonden organiseren stiptheidsacties op de luchthaven uit protest tegen een personeelstekort en een gebrek aan middelen. Brussels Airport houdt rekening met langere wachttijden tot en met zondag 1 maart.

De luchthavenuitbater belooft al het mogelijke te doen om de impact van de acties op de passagiers te beperken en voorziet in extra personeel om reizigers te helpen en te informeren.

Reizigers voor vluchten buiten de Schengen-zone moeten rekenen op minstens drie kwartier wachttijd aan de paspoortcontrole, zegt een woordvoerster van de luchthaven.Zaterdagmorgen omstreeks 7.15 uur begon een actie op het moment dat verschillende niet-Schengen-vluchten tegelijk aankwamen in Zaventem. Er ontstonden wachtrijen aan de paspoortcontroles, maar die zijn inmiddels verdwenen. De hinder verplaatste zich rond 9 uur naar de vertrekkende vluchten. Hoewel de vakantie is begonnen, is het zaterdag een vrij kalme dag op de luchthaven. 'Er zijn 30.000 vertrekkende en 26.000 aankomende passagiers, tegen in totaal 74.000 gisteren', zegt woordvoerster Nathalie Pierard. De vakbonden organiseren stiptheidsacties op de luchthaven uit protest tegen een personeelstekort en een gebrek aan middelen. Brussels Airport houdt rekening met langere wachttijden tot en met zondag 1 maart. De luchthavenuitbater belooft al het mogelijke te doen om de impact van de acties op de passagiers te beperken en voorziet in extra personeel om reizigers te helpen en te informeren.