De fabriek in Saksen, in het oosten van het land, is VW's eerste productiesite voor elektrische voertuigen in Duitsland. De productieband loopt wel maar aan halve snelheid. "Gezondheid primeert op de aantallen", zegt de lokale verantwoordelijke voor techniek en logistiek, Reinhard de Vries. Voorlopig zal de fabriek vijftig wagens per dag bouwen, een derde van het normale aantal. Verschillende hygiënische maatregelen en voldoende afstand bewaren moeten de veiligheid verzekeren van de eerste 1.500 werknemers. Zwickau bouwt de ID.3, VW's nieuwe elektrische model. Ook elders in de regio hervatte VW de productie, bijvoorbeeld in fabriek voor verbrandingsmotoren in Chemnitz. De hypermoderne glazen autofabriek in de Saksische hoofdstad Dresden herstart maandag, maar klanten kunnen er sinds donderdag hun nieuwe wagen oppikken. Ook de hoofdvestiging in Wolfsburg en de fabrieken in Emden en Hannover hervatten maandag de productie. (Belga)

De fabriek in Saksen, in het oosten van het land, is VW's eerste productiesite voor elektrische voertuigen in Duitsland. De productieband loopt wel maar aan halve snelheid. "Gezondheid primeert op de aantallen", zegt de lokale verantwoordelijke voor techniek en logistiek, Reinhard de Vries. Voorlopig zal de fabriek vijftig wagens per dag bouwen, een derde van het normale aantal. Verschillende hygiënische maatregelen en voldoende afstand bewaren moeten de veiligheid verzekeren van de eerste 1.500 werknemers. Zwickau bouwt de ID.3, VW's nieuwe elektrische model. Ook elders in de regio hervatte VW de productie, bijvoorbeeld in fabriek voor verbrandingsmotoren in Chemnitz. De hypermoderne glazen autofabriek in de Saksische hoofdstad Dresden herstart maandag, maar klanten kunnen er sinds donderdag hun nieuwe wagen oppikken. Ook de hoofdvestiging in Wolfsburg en de fabrieken in Emden en Hannover hervatten maandag de productie. (Belga)