"Wij zijn verbolgen over deze spontane wilde staking, die de burger gijzelt", zegt gedelegeerd bestuurder Hans Maertens van Voka. "In de Brusselse binnenstad heerst verkeerschaos, en morgen opnieuw. Dit veroorzaakt enorme schade aan onze economie. De havens vrezen nu al voor de 'just in time' leveringen. De bonden spelen een gevaarlijk spel en spelen met de toekomst van het land, net nu we proberen ons imago op te vijzelen." "Het loopt de spuigaten uit", vindt ook Unizo-topman Karel Van Eetvelt. "Vakbonden die wakker liggen van de toekomst van hun bedrijf en vooral de medewerkers, moeten voorstellen uitwerken om de productiviteit en dienstverlening te verbeteren in plaats van om de haverklap te staken." Volgens Unizo ligt de globale productiviteit bij de NMBS "20 tot 40 procent lager dan bij andere Europese operatoren". (Belga)

"Wij zijn verbolgen over deze spontane wilde staking, die de burger gijzelt", zegt gedelegeerd bestuurder Hans Maertens van Voka. "In de Brusselse binnenstad heerst verkeerschaos, en morgen opnieuw. Dit veroorzaakt enorme schade aan onze economie. De havens vrezen nu al voor de 'just in time' leveringen. De bonden spelen een gevaarlijk spel en spelen met de toekomst van het land, net nu we proberen ons imago op te vijzelen." "Het loopt de spuigaten uit", vindt ook Unizo-topman Karel Van Eetvelt. "Vakbonden die wakker liggen van de toekomst van hun bedrijf en vooral de medewerkers, moeten voorstellen uitwerken om de productiviteit en dienstverlening te verbeteren in plaats van om de haverklap te staken." Volgens Unizo ligt de globale productiviteit bij de NMBS "20 tot 40 procent lager dan bij andere Europese operatoren". (Belga)