Oorspronkelijk zou de het verbrede kanaal al in 2014 vrijgegeven worden voor het scheepvaartverkeer, maar stakingen en financiële geschillen met de bouwbedrijven zorgden steeds weer voor vertraging. Het Panamakanaal is een van de belangrijkste waterwegen ter wereld. Jaarlijks passeren ongeveer 14.000 schepen door het Panamakanaal, goed voor 6 procent van de wereldwijde handel. Dankzij de verbreding kunnen nu ook de grootste schepen, tot 14.000 containers, door het kanaal. De werken hebben 5,25 miljard dollar (4,8 miljard euro) gekost. (Belga)

Oorspronkelijk zou de het verbrede kanaal al in 2014 vrijgegeven worden voor het scheepvaartverkeer, maar stakingen en financiële geschillen met de bouwbedrijven zorgden steeds weer voor vertraging. Het Panamakanaal is een van de belangrijkste waterwegen ter wereld. Jaarlijks passeren ongeveer 14.000 schepen door het Panamakanaal, goed voor 6 procent van de wereldwijde handel. Dankzij de verbreding kunnen nu ook de grootste schepen, tot 14.000 containers, door het kanaal. De werken hebben 5,25 miljard dollar (4,8 miljard euro) gekost. (Belga)