De campagne bestaat uit een flyerteam, een callcenter team en een "pakjesdienst". Die laatste geeft een cadeautje aan 1.000 werkgevers die een vacature hebben. Ook gedelegeerd bestuurder Fons Leroy neemt deel aan de actie, samen met de partners van VDAB. Er zijn ontzettend veel vacatures, maar toch blijft het voor bedrijven soms moeilijk om de juiste kandidaat te vinden, aldus de VDAB. De arbeidsbemiddelaar wil "alle middelen inzetten om de bedrijfswereld bij te staan in zijn 'war for talent'". "Vaak hebben kandidaten wel veel troeven in huis, maar missen ze ervaring of het juiste diploma. Een individuele beroepsopleiding (IBO) is het antwoord om vacatures in te vullen. Want zo leiden werkgevers een werkzoekende zelf op tot de ideale werknemer. Geen (relevante) ervaring is dan zelfs...een pluspunt", klinkt het. Tussen juli 2017 en juni 2018 startten er 14.792 IBO's. Ruim 90 procent van de IBO-cursisten is zes maanden na opleiding nog steeds aan het werk. (Belga)