Door de overname wordt Unilever de grootste fabrikant van haarverzorgingsproducten ter wereld. De omzet van Alberto Culver, bekend van de merken TRESemmé, VO5, Nexxus en Simple, bedroeg in de twaalf maanden tot 30 juni 2010 1,6 miljard dollar.

Volgens Unilever bedraagt de overname al in het eerste volledige jaar bij aan de winst per aandeel. Om de miljardendeal definitief af te ronden moeten de aandeelhouders van Alberto Culver en de mededingingsautoriteiten wel nog instemmen met de overname.

Door de overname wordt Unilever de grootste fabrikant van haarverzorgingsproducten ter wereld. De omzet van Alberto Culver, bekend van de merken TRESemmé, VO5, Nexxus en Simple, bedroeg in de twaalf maanden tot 30 juni 2010 1,6 miljard dollar. Volgens Unilever bedraagt de overname al in het eerste volledige jaar bij aan de winst per aandeel. Om de miljardendeal definitief af te ronden moeten de aandeelhouders van Alberto Culver en de mededingingsautoriteiten wel nog instemmen met de overname.