In de VS staat Black Friday al jaren bekend als de soldenperiode na Thanksgiving, maar het betaalverkeer toont aan dat ook de Belg overstag gaat. "De voorbije twee jaar zien we dat de Belg massaal op koopjesjacht gaat op Black Friday. Zowel handelaren als consumenten beschouwen Black Friday ondertussen als één van de belangrijkste shoppingmomenten van het jaar", zegt Eric Spapens, marketingdirecteur bij Worldline. Vorig jaar registreerde Worldline op hetzelfde uur 5,6 miljoen elektronische betalingen, zowel online als in de fysieke winkels. (Belga)

In de VS staat Black Friday al jaren bekend als de soldenperiode na Thanksgiving, maar het betaalverkeer toont aan dat ook de Belg overstag gaat. "De voorbije twee jaar zien we dat de Belg massaal op koopjesjacht gaat op Black Friday. Zowel handelaren als consumenten beschouwen Black Friday ondertussen als één van de belangrijkste shoppingmomenten van het jaar", zegt Eric Spapens, marketingdirecteur bij Worldline. Vorig jaar registreerde Worldline op hetzelfde uur 5,6 miljoen elektronische betalingen, zowel online als in de fysieke winkels. (Belga)