Sommige transportbedrijven hebben intussen al tientallen documenten ontvangen, klaagt de transportfederatie. Nochtans staat in de algemene voorwaarden van Satellic de mogelijkheid om te opteren voor een gecombineerde facturatie. "Maar het informaticasysteem voorziet dit niet", klaagt Michael Reul, secretaris-generaal van UPTR, maandag. "Dit is het bewijs dat het systeem op 1 april niet klaar was. We ondervinden het ene probleem na het andere." Daarnaast vraagt de transportorganisatie ook dat de boetes van 1.000 euro die transporteurs hebben ontvangen, zouden terugbetaald worden. Sommige van die boetes zijn immers gelinkt aan gebreken bij de operator, zoals laattijdige zendingen of informaticaproblemen. Het is niet de eerste maal dat UPTR aan de alarmbel trekt over de kilometerheffing voor vrachtwagens. De federatie trok eerder al naar de rechter in kort geding, maar die beoordeelde de eis als onontvankelijk. (Belga)

Sommige transportbedrijven hebben intussen al tientallen documenten ontvangen, klaagt de transportfederatie. Nochtans staat in de algemene voorwaarden van Satellic de mogelijkheid om te opteren voor een gecombineerde facturatie. "Maar het informaticasysteem voorziet dit niet", klaagt Michael Reul, secretaris-generaal van UPTR, maandag. "Dit is het bewijs dat het systeem op 1 april niet klaar was. We ondervinden het ene probleem na het andere." Daarnaast vraagt de transportorganisatie ook dat de boetes van 1.000 euro die transporteurs hebben ontvangen, zouden terugbetaald worden. Sommige van die boetes zijn immers gelinkt aan gebreken bij de operator, zoals laattijdige zendingen of informaticaproblemen. Het is niet de eerste maal dat UPTR aan de alarmbel trekt over de kilometerheffing voor vrachtwagens. De federatie trok eerder al naar de rechter in kort geding, maar die beoordeelde de eis als onontvankelijk. (Belga)