TNT verkoopt Belgische distributiedienst

© belga

De Nederlandse post- en pakjesbezorger TNT doet zijn onderdeel Belgische distributiedienst (BD) van de hand via een management buy-out. Dat werd donderdag meegedeeld.

De Belgische marktleider in huis-aan-huiscommunicatie vormt samen met zijn Italiaanse evenknie RSM Italia, waar ook een management buy-out plaatsvond, een nieuwe groep. De nieuwe groep in huis-aan-huiscommunicatie noteert een omzet van 130 miljoen euro en telt bijna 550 werknemers, luidt het in een persbericht.

Belgische distributiedienst (BD) heeft zijn hoofdzetel in Nossegem, vlak bij Zaventem, en beschikt over 27 regionale depots in België. BD verdeelt ongeveer 100 miljoen folders, kranten en catalogi per week.

Ook de bedrijven DBM (Databasemanagement) en PPP (dagbladdistributie) vallen binnen de management buy-out, de pakketdiensten van TNT in België niet. De management buy-out krijgt de steun van de investeringsvennootschap NPM Capital.

“Met de steun van NPM Capital zullen wij in staat zijn om onze ambities voor groei op langere termijn te realiseren. De verzelfstandiging van deze nieuwe groep zal ons toelaten nog meer focus te leggen op innovatie”, verduidelijkt Freddy De Slachmuylder, de topman van BD, in het persbericht. TNT ontdoet zich van deze activiteiten, omdat het mikt op het segment van geadresseerde post in landen waar het al een voet aan de grond heeft: Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content