"The Belgian Chocolate house is Belgisch ondernemerschap op z'n best", zegt juryvoorzitter en academisch directeur van het Solvay Retail Management Programme, Claude Boffa. "De topmerken uit de chocoladewereld werden verzameld in een concept dat volledig klopt. Het concept werkt, want het is gefocust op een specifieke doelgroep: toeristen. Zowel de pricing als de service spelen hierop in. Het is een winkelconcept waarvan we hopen dat het binnenkort in elke grote luchthaven en treinstation prominent aanwezig is." De winkels van de keten zijn strategisch gelegen, zoals op Brussels Airport, waar er vijf zijn. Brussels Airport is daarmee volgens Comeos, het grootste verkooppunt van chocolade ter wereld, met meer dan 800 ton per jaar. Er wordt 2 ton chocolade per dag en 1,5 kilogram per minuut verkocht. Ook in Brussel Zuid en Luxemburg opende de keten winkels. De eervolle tweede en derde plaats gingen donderdag naar Media Markt Wilrijk en Atelier Veritas. (Belga)

"The Belgian Chocolate house is Belgisch ondernemerschap op z'n best", zegt juryvoorzitter en academisch directeur van het Solvay Retail Management Programme, Claude Boffa. "De topmerken uit de chocoladewereld werden verzameld in een concept dat volledig klopt. Het concept werkt, want het is gefocust op een specifieke doelgroep: toeristen. Zowel de pricing als de service spelen hierop in. Het is een winkelconcept waarvan we hopen dat het binnenkort in elke grote luchthaven en treinstation prominent aanwezig is." De winkels van de keten zijn strategisch gelegen, zoals op Brussels Airport, waar er vijf zijn. Brussels Airport is daarmee volgens Comeos, het grootste verkooppunt van chocolade ter wereld, met meer dan 800 ton per jaar. Er wordt 2 ton chocolade per dag en 1,5 kilogram per minuut verkocht. Ook in Brussel Zuid en Luxemburg opende de keten winkels. De eervolle tweede en derde plaats gingen donderdag naar Media Markt Wilrijk en Atelier Veritas. (Belga)