Via Groupon konden consumenten via de website pamperbox.be, waarvan de naam na een klacht van Proctor & Gamble werd veranderd in luierbox.be, tegen een scherpe prijs een abonnement nemen op maandelijkse leveringen van luiers. De luiers werden echter niet of nauwelijks geleverd. De Economische Inspectie en Test-Aankoop kregen honderden klachten binnen van gedupeerden. Uiteindelijk diende de FOD Economie zelfs een klacht in bij het parket van Leuven, dat een onderzoek opende naar de zaakvoerder van Luierbox. De dertiger uit Herent werd in februari onder aanhoudingsbevel geplaatst. "Consumenten die via Groupon luiers aankochten bij Luierbox.be, kunnen zich nu burgerlijke partij stellen bij de lopende strafzaak tegen de firma. Het lijkt echter weinig waarschijnlijk dat bij de frauduleuze onderneming en haar zaakvoerder nog afdoende middelen zullen worden gevonden om de talrijke gedupeerden te vergoeden", stelt Test-Aankoop. Daarom stapte de consumentenorganisatie voor een compensatieregeling naar Groupon, maar de gesprekken draaiden op niets uit. Het bedrijf was alleen bereid om waardebonnen te verstrekken. Daarom stelt Test-Aankoop de groepskortingwebsite nu formeel in gebreke. "Wij geven Groupon een termijn van 15 dagen om positief te antwoorden. Indien dit niet gebeurt, zal de zaak voor de rechter worden gebracht." De organisatie raadt consumenten aan om in de tussentijd niet in te gaan op het aanbod van Groupon. (Belga)