De sluiting van de luchthaven van Zaventem na de aanslag van 22 maart, heeft een zware impact op de zowat vijftien taxibedrijven die gevestigd zijn op Brussels Airport. "Wij hebben 289 chauffeurs in economische werkloosheid geplaatst", geeft Rudy Claude voor Autolux aan. Sinds de dodelijke aanslag op Zaventem is de activiteit erg beperkt gebleven. "Al onze chauffeurs werden economisch werkloos, afgezien van de vijftien die op de luchthaven 's ochtends en in de namiddag van wacht waren." De gedeeltelijke heropening van de luchthaven betekende een gedeeltelijke hervatting van de activiteiten van Autolux, dat de luchthaven prioritair bedient. "Maar momenteel ontvangt de luchthaven 800 passagiers per uur in plaats van de gebruikelijke 5.000. "Dat is onvoldoende om het werk volledig te hervatten. De chauffeurs zijn nog steeds economisch werkloos en wij organiseren een beurtrol zodat iedereen een beetje kan werken. We zijn erg ongerust over de toekomst. We vrezen dat de luchtvaartmaatschappijen pas na lange tijd naar Brussel zullen terugkeren. Op dit ogenblik weet niemand wat er gaat gebeuren", besluit Rudy Claude. (Belga)

De sluiting van de luchthaven van Zaventem na de aanslag van 22 maart, heeft een zware impact op de zowat vijftien taxibedrijven die gevestigd zijn op Brussels Airport. "Wij hebben 289 chauffeurs in economische werkloosheid geplaatst", geeft Rudy Claude voor Autolux aan. Sinds de dodelijke aanslag op Zaventem is de activiteit erg beperkt gebleven. "Al onze chauffeurs werden economisch werkloos, afgezien van de vijftien die op de luchthaven 's ochtends en in de namiddag van wacht waren." De gedeeltelijke heropening van de luchthaven betekende een gedeeltelijke hervatting van de activiteiten van Autolux, dat de luchthaven prioritair bedient. "Maar momenteel ontvangt de luchthaven 800 passagiers per uur in plaats van de gebruikelijke 5.000. "Dat is onvoldoende om het werk volledig te hervatten. De chauffeurs zijn nog steeds economisch werkloos en wij organiseren een beurtrol zodat iedereen een beetje kan werken. We zijn erg ongerust over de toekomst. We vrezen dat de luchtvaartmaatschappijen pas na lange tijd naar Brussel zullen terugkeren. Op dit ogenblik weet niemand wat er gaat gebeuren", besluit Rudy Claude. (Belga)