"E-fuels worden voorgesteld als een koolstofneutrale manier om de levensduur van de verbrandingsmotortechnologie te verlengen. Maar gegevens uit de industrie geven aan dat er slechts genoeg zal zijn voor een klein deeltje van de auto's op de weg. Wetgevers zouden de deur moeten sluiten voor dit Trojaans paard voor de brandstoffenindustrie", zegt Yoann Gimbert, analist bij T&E. De ngo wijst er ook op dat synthetische brandstoffen volgens haar een veel minder milieuvriendelijke oplossing zijn dan volledig elektrische wagens. De Europese Unie finaliseert momenteel de regels voor de geplande uitfasering van verbrandingsmotoren in 2035. (Belga)

"E-fuels worden voorgesteld als een koolstofneutrale manier om de levensduur van de verbrandingsmotortechnologie te verlengen. Maar gegevens uit de industrie geven aan dat er slechts genoeg zal zijn voor een klein deeltje van de auto's op de weg. Wetgevers zouden de deur moeten sluiten voor dit Trojaans paard voor de brandstoffenindustrie", zegt Yoann Gimbert, analist bij T&E. De ngo wijst er ook op dat synthetische brandstoffen volgens haar een veel minder milieuvriendelijke oplossing zijn dan volledig elektrische wagens. De Europese Unie finaliseert momenteel de regels voor de geplande uitfasering van verbrandingsmotoren in 2035. (Belga)