In bijna 85 procent van de gezinnen met één of meer kinderen jonger dan 6 jaar worden sinterklaascadeautjes aangekocht. Dit percentage zakt naarmate de kinderen ouder zijn. Toch komt de Sint nog langs bij ruim 55 procent van de gezinnen waar het jongste kind tussen 12 en 18 jaar oud is. Bij de ondervraagde 65-plussers doet nog de helft sinterklaasaankopen. In totaal koopt iets meer dan de helft van de Belgen sinterklaascadeautjes, goed dus voor een omzet van 345 miljoen euro. De meeste aankopen gebeuren in de maand november, maar meer dan een kwart van Belgen stelt de aankopen uit tot december. Dat hoeft niet te verbazen, want 87 procent baseert de aankopen op basis van de wenslijstjes van de kinderen. Nog opvallend is dat 63 procent van de ondervraagden nog steeds gebruikmaakt van traditionele printreclame voor inspiratie. Twee derde van de Belgen bekijkt ook online prijsverschillen of het aanbod, maar zeven op de tien gaan nog altijd naar een winkel om cadeautjes te kopen. Slechts een kwart van de aankopen gebeurt online. (Belga)

In bijna 85 procent van de gezinnen met één of meer kinderen jonger dan 6 jaar worden sinterklaascadeautjes aangekocht. Dit percentage zakt naarmate de kinderen ouder zijn. Toch komt de Sint nog langs bij ruim 55 procent van de gezinnen waar het jongste kind tussen 12 en 18 jaar oud is. Bij de ondervraagde 65-plussers doet nog de helft sinterklaasaankopen. In totaal koopt iets meer dan de helft van de Belgen sinterklaascadeautjes, goed dus voor een omzet van 345 miljoen euro. De meeste aankopen gebeuren in de maand november, maar meer dan een kwart van Belgen stelt de aankopen uit tot december. Dat hoeft niet te verbazen, want 87 procent baseert de aankopen op basis van de wenslijstjes van de kinderen. Nog opvallend is dat 63 procent van de ondervraagden nog steeds gebruikmaakt van traditionele printreclame voor inspiratie. Twee derde van de Belgen bekijkt ook online prijsverschillen of het aanbod, maar zeven op de tien gaan nog altijd naar een winkel om cadeautjes te kopen. Slechts een kwart van de aankopen gebeurt online. (Belga)