Een deel van de passagierstoename is te danken aan de schrikkeldag. Maar ook als je die buiten beschouwing laat, nam het aantal reizigers op de luchthaven in Zaventem fors toe (+7,8 procent). "De grootste groei wordt vastgesteld bij Brussels Airlines, waar vooral de Afrikaanse bestemmingen sterk presteren, bij het lowcostsegment en de langeafstandsvluchten", stelt Brussels Airport. Het vrachtvervoer blijft de impact ondervinden van het vertrek van Ethiopian Cargo begin november vorig jaar. Het totale vrachtvolume daalde met 1,8 procent (in dit geval beperkte de schrikkeldag de daling). Ethiopian verhuisde naar Maastricht omdat het in België niet de nodige vliegrechten kreeg om cargovluchten uit te voeren naar Dubai, Hongkong en Sjanghai. Ondertussen is dat wel het geval, dankzij een akkoord tussen België en Ethiopië. "De luchthaven overlegt met de maatschappij over een terugkeer", stelt Brussels Airport. (Belga)

Een deel van de passagierstoename is te danken aan de schrikkeldag. Maar ook als je die buiten beschouwing laat, nam het aantal reizigers op de luchthaven in Zaventem fors toe (+7,8 procent). "De grootste groei wordt vastgesteld bij Brussels Airlines, waar vooral de Afrikaanse bestemmingen sterk presteren, bij het lowcostsegment en de langeafstandsvluchten", stelt Brussels Airport. Het vrachtvervoer blijft de impact ondervinden van het vertrek van Ethiopian Cargo begin november vorig jaar. Het totale vrachtvolume daalde met 1,8 procent (in dit geval beperkte de schrikkeldag de daling). Ethiopian verhuisde naar Maastricht omdat het in België niet de nodige vliegrechten kreeg om cargovluchten uit te voeren naar Dubai, Hongkong en Sjanghai. Ondertussen is dat wel het geval, dankzij een akkoord tussen België en Ethiopië. "De luchthaven overlegt met de maatschappij over een terugkeer", stelt Brussels Airport. (Belga)