O'Leary ziet de komende twaalf maanden geen enkele groei in België, zo zei hij aan L'Echo, La Libre Belgique en Le Vif. De lowcostmaatschappij zal in principe tijdens het winterseizoen twee vliegtuigen hebben op Brussels Airport en een vijftiental op de luchthaven van Charleroi. Al kan daar nog verandering in komen. "Zaventem is zeker een van de luchthavens waar we onze aanwezigheid ernstig in vraag stellen", zo zei de topman. "Ik kan jullie niet garanderen dat we die niet zullen sluiten komende winter. We denken er ook over na om vliegtuigen weg te halen uit Charleroi." Voor de mogelijke afbouw in België, verwijst O'Leary naar de Belgische vliegtaks die in april werd ingevoerd. Voor elke passagier die op Belgische bodem vertrekt, moet een luchtvaartmaatschappij 2 tot 10 euro betalen, afhankelijk van de vliegafstand. O'Leary, die de taks "sh*t" noemde, hekelde onder meer dat die niet geldt voor transferpassagiers. In Brussels Airport is er bovendien een tariefverhoging, aldus nog de Ryanair-topman. De Ierse budgetvlieger vervoerde in augustus 16,9 miljoen reizigers. Daarmee werd voor de vierde maand op rij een nieuw record gevestigd. O'Leary verwacht een miljard euro winst dit jaar en wil over het hele netwerk de capaciteit voor de winter verhogen. Tegelijkertijd toonde de topman zich bezorgd over de impact van een mogelijke recessie en de hoge inflatie. (Belga)

O'Leary ziet de komende twaalf maanden geen enkele groei in België, zo zei hij aan L'Echo, La Libre Belgique en Le Vif. De lowcostmaatschappij zal in principe tijdens het winterseizoen twee vliegtuigen hebben op Brussels Airport en een vijftiental op de luchthaven van Charleroi. Al kan daar nog verandering in komen. "Zaventem is zeker een van de luchthavens waar we onze aanwezigheid ernstig in vraag stellen", zo zei de topman. "Ik kan jullie niet garanderen dat we die niet zullen sluiten komende winter. We denken er ook over na om vliegtuigen weg te halen uit Charleroi." Voor de mogelijke afbouw in België, verwijst O'Leary naar de Belgische vliegtaks die in april werd ingevoerd. Voor elke passagier die op Belgische bodem vertrekt, moet een luchtvaartmaatschappij 2 tot 10 euro betalen, afhankelijk van de vliegafstand. O'Leary, die de taks "sh*t" noemde, hekelde onder meer dat die niet geldt voor transferpassagiers. In Brussels Airport is er bovendien een tariefverhoging, aldus nog de Ryanair-topman. De Ierse budgetvlieger vervoerde in augustus 16,9 miljoen reizigers. Daarmee werd voor de vierde maand op rij een nieuw record gevestigd. O'Leary verwacht een miljard euro winst dit jaar en wil over het hele netwerk de capaciteit voor de winter verhogen. Tegelijkertijd toonde de topman zich bezorgd over de impact van een mogelijke recessie en de hoge inflatie. (Belga)