Waar de winkels precies zullen komen, wordt niet gepreciseerd.

Mere, dat deel uitmaakt van de groep Torgservis met zetel in Siberië, is naar eigen zeggen één van de grootste discountketens van Oost-Europa. In Rusland, Wit-Rusland en Kazachstan is de groep ook actief onder de merknaam "Svetofor".

Sinds 2018 breidt ze uit naar landen in de Europese Unie, zoals Roemenië, Polen, Litouwen, Letland en Duitsland. Mere telt intussen meer dan 2.500 supermarkten. Daar zijn zowel voedings- als niet-voedingsproducten te koop, met name typische Oost-Europese producten.

Het bedrijf is sinds vorig jaar actief in België, en het is de bedoeling om dit jaar tien supermarkten te openen in ons land.

Ook in Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk staan er uitbreidingsplannen op stapel.

Mere is een 'harddiscounter'. Dat betekent dat de winkels zeer sober zijn ingericht, met producten uitgestald op houten palletten of in kartonnen dozen. Er loopt ook weinig personeel rond. Dit alles om de prijzen zo laag mogelijk te houden.

In die zin zijn de supermarkten volgens kenners geen rechtstreekse concurrenten van Aldi of Lidl, die hun aanbod en dienstverlening de jongste jaren sterk hebben verbeterd.

Waar de winkels precies zullen komen, wordt niet gepreciseerd. Mere, dat deel uitmaakt van de groep Torgservis met zetel in Siberië, is naar eigen zeggen één van de grootste discountketens van Oost-Europa. In Rusland, Wit-Rusland en Kazachstan is de groep ook actief onder de merknaam "Svetofor". Sinds 2018 breidt ze uit naar landen in de Europese Unie, zoals Roemenië, Polen, Litouwen, Letland en Duitsland. Mere telt intussen meer dan 2.500 supermarkten. Daar zijn zowel voedings- als niet-voedingsproducten te koop, met name typische Oost-Europese producten. Het bedrijf is sinds vorig jaar actief in België, en het is de bedoeling om dit jaar tien supermarkten te openen in ons land.Ook in Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk staan er uitbreidingsplannen op stapel.Mere is een 'harddiscounter'. Dat betekent dat de winkels zeer sober zijn ingericht, met producten uitgestald op houten palletten of in kartonnen dozen. Er loopt ook weinig personeel rond. Dit alles om de prijzen zo laag mogelijk te houden. In die zin zijn de supermarkten volgens kenners geen rechtstreekse concurrenten van Aldi of Lidl, die hun aanbod en dienstverlening de jongste jaren sterk hebben verbeterd.