Nog niet zo lang geleden zag het er helemaal anders uit voor de producent van continu variabele transmissiesystemen (CVT), zeg maar automatische versnellingsbakken die de motor permanent op het juiste toerental laten draaien. Eind 2008 zat het bedrijf, toen nog in handen van de West-Vlaamse zakenman Guido Dumarey, zonder geld. In 2009 stapte de Limburgse Reconversiemaatschappij in, gevolgd door Gimv en Capricorn.

Op dat moment was Punch Powertrain onzeker of er nog bestellingen zouden komen. Vandaag kan het de bestellingen nauwelijks bijhouden. "We produceren nu voor zes klanten, tien klanten staan in de wachtrij", zegt van Otterloo. "Ik kan momenteel niet genoeg mensen opleiden om nog meer klanten te bedienen."

Er is nog een groot verschil met vroeger: er wordt winst gemaakt. "Toen Guido Dumarey ons in 2006 overnam van het Duitse ZF, verkochten we onze CVT's tegen 1600 euro per stuk en maakten verlies. Nu verkopen we ze tegen 1100 euro met een winstmarge van 15 procent." (JVG)

Nog niet zo lang geleden zag het er helemaal anders uit voor de producent van continu variabele transmissiesystemen (CVT), zeg maar automatische versnellingsbakken die de motor permanent op het juiste toerental laten draaien. Eind 2008 zat het bedrijf, toen nog in handen van de West-Vlaamse zakenman Guido Dumarey, zonder geld. In 2009 stapte de Limburgse Reconversiemaatschappij in, gevolgd door Gimv en Capricorn. Op dat moment was Punch Powertrain onzeker of er nog bestellingen zouden komen. Vandaag kan het de bestellingen nauwelijks bijhouden. "We produceren nu voor zes klanten, tien klanten staan in de wachtrij", zegt van Otterloo. "Ik kan momenteel niet genoeg mensen opleiden om nog meer klanten te bedienen." Er is nog een groot verschil met vroeger: er wordt winst gemaakt. "Toen Guido Dumarey ons in 2006 overnam van het Duitse ZF, verkochten we onze CVT's tegen 1600 euro per stuk en maakten verlies. Nu verkopen we ze tegen 1100 euro met een winstmarge van 15 procent." (JVG)