De verkoop daalt al jaren en toen bij het begin van de koopjesperiode bleek dat mensen 30 procent minder kochten dan vorig jaar, besloten de Fransen er de brui aan te geven, meldt De Tijd donderdag.

In het boekjaar 2016 verkocht 3 Suisses nog voor amper 15 miljoen euro spullen. Het bedrijfsverlies bedroeg dat jaar 2 miljoen euro. Bij de Belgische tak werkten nog maar achttien mensen. Een curator gaat nu op zoek naar een overnemer.

Vorige eeuw was 3 Suisses wel een populair bedrijf. Het boekte succes door geregeld catalogussen op te sturen via de post. Wie iets wilde kopen, moest dat telefonisch doorgeven. Het product werd via de post naar de klanten gestuurd. Dat businessmodel raakte achterhaald toen webwinkels opkwamen.

De verkoop daalt al jaren en toen bij het begin van de koopjesperiode bleek dat mensen 30 procent minder kochten dan vorig jaar, besloten de Fransen er de brui aan te geven, meldt De Tijd donderdag.In het boekjaar 2016 verkocht 3 Suisses nog voor amper 15 miljoen euro spullen. Het bedrijfsverlies bedroeg dat jaar 2 miljoen euro. Bij de Belgische tak werkten nog maar achttien mensen. Een curator gaat nu op zoek naar een overnemer. Vorige eeuw was 3 Suisses wel een populair bedrijf. Het boekte succes door geregeld catalogussen op te sturen via de post. Wie iets wilde kopen, moest dat telefonisch doorgeven. Het product werd via de post naar de klanten gestuurd. Dat businessmodel raakte achterhaald toen webwinkels opkwamen.