Het bedrijf wordt onder bescherming tegen zijn schuldeisers geplaatst en krijgt van zijn aandeelhouders een lening van 4 miljard rand (zo'n 250 miljoen euro) om de operaties voort te zetten. SAA is het eerste staatsbedrijf sinds het einde van de apartheid in 1994 dat onder het zogenaamde statuut van "business rescue" valt, schrijft de Financial Times. Het koopt hiermee extra tijd om zijn kostenstructuur te herzien. De raad van bestuur van SAA heeft het reddingsplan donderdag goedgekeurd. South African Airways vliegt al sinds 2011 in de rode cijfers, maar kon altijd dankzij overheidsgeld blijven voortwerken. SAA telt meer dan vijfduizend werknemers en is daarmee de op een na grootste luchtvaartmaatschappij van Afrika, na Ethiopian Airlines. Ze vliegt op meer dan 35 nationale en internationale bestemmingen. (Belga)

Het bedrijf wordt onder bescherming tegen zijn schuldeisers geplaatst en krijgt van zijn aandeelhouders een lening van 4 miljard rand (zo'n 250 miljoen euro) om de operaties voort te zetten. SAA is het eerste staatsbedrijf sinds het einde van de apartheid in 1994 dat onder het zogenaamde statuut van "business rescue" valt, schrijft de Financial Times. Het koopt hiermee extra tijd om zijn kostenstructuur te herzien. De raad van bestuur van SAA heeft het reddingsplan donderdag goedgekeurd. South African Airways vliegt al sinds 2011 in de rode cijfers, maar kon altijd dankzij overheidsgeld blijven voortwerken. SAA telt meer dan vijfduizend werknemers en is daarmee de op een na grootste luchtvaartmaatschappij van Afrika, na Ethiopian Airlines. Ze vliegt op meer dan 35 nationale en internationale bestemmingen. (Belga)