De opvolger van de Fyra faalt vooral in de spits, waardoor vrijwel elke dag duizenden reizigers worden getroffen. "Dat het beter moet, weten wij ook", zegt een NS-woordvoerder in de krant. De IC Direct heeft, net als zijn voorganger, nog nooit zijn belofte waar gemaakt. De trein zou tot de stiptste treinen in Nederland moeten behoren, maar faalt in de praktijk. Nog nooit werd de beloofde norm voor op tijd rijden gehaald. Vaak werken de locomotieven van Bombardier niet of vallen ze uit. (Belga)
nieuws
Opvolger Fyra blijft zorgenkind voor Nederlandse spoorwegen
(Belga) De IC Direct, de opvolger van de Fyra-trein die tussen Amsterdam en Rotterdam over het hogesnelheidsspoor rijdt, is de slechtst presterende trein van Nederland, zo meldt de krant Telegraaf. Afgelopen jaar viel 15 procent van de treinen uit. Van de treinen die wel vertrekken, is een op de vijf vertraagd.
De opvolger van de Fyra faalt vooral in de spits, waardoor vrijwel elke dag duizenden reizigers worden getroffen. "Dat het beter moet, weten wij ook", zegt een NS-woordvoerder in de krant. De IC Direct heeft, net als zijn voorganger, nog nooit zijn belofte waar gemaakt. De trein zou tot de stiptste treinen in Nederland moeten behoren, maar faalt in de praktijk. Nog nooit werd de beloofde norm voor op tijd rijden gehaald. Vaak werken de locomotieven van Bombardier niet of vallen ze uit. (Belga)