"De vermelde technische aanpassing 15-P-044 heeft niets te maken met het aanpassen van emissieniveaus. Ook werd geen enkele andere terugroepactie gelanceerd in 2015 om betere emissiewaarden te realiseren", klinkt het. Volgens de woordvoerder van Opel Belgium heeft die update te maken met het motormanagement en dient die ter voorkoming dat de motor nodeloos in noodloop gaat. Opel Belgium benadrukt dat het testen van emissies bij voertuigen "een zeer complexe aangelegenheid" is. "De gegevens die door 'Emissions Analytics' zijn gecommuniceerd, geven ons onvoldoende informatie om de resultaten te analyseren, bijvoorbeeld over de manier waarop de NEDC-(New European Driving Cycle) en de RDE-testen (Real Driving Emissions) zijn uitgevoerd. We hebben ook meer informatie nodig over de historiek van de geteste voertuigen. 'Emissions Analytics' waarschuwt zelf dat hun testen kunnen afwijken van het protocol van de officiële testprocedures", aldus Opel. De autobouwer benadrukt ook opnieuw dat "de door GM ontwikkelde software geen functies bevat die detecteren of een voertuig een emissietestcyclus ondergaat". (Belga)

"De vermelde technische aanpassing 15-P-044 heeft niets te maken met het aanpassen van emissieniveaus. Ook werd geen enkele andere terugroepactie gelanceerd in 2015 om betere emissiewaarden te realiseren", klinkt het. Volgens de woordvoerder van Opel Belgium heeft die update te maken met het motormanagement en dient die ter voorkoming dat de motor nodeloos in noodloop gaat. Opel Belgium benadrukt dat het testen van emissies bij voertuigen "een zeer complexe aangelegenheid" is. "De gegevens die door 'Emissions Analytics' zijn gecommuniceerd, geven ons onvoldoende informatie om de resultaten te analyseren, bijvoorbeeld over de manier waarop de NEDC-(New European Driving Cycle) en de RDE-testen (Real Driving Emissions) zijn uitgevoerd. We hebben ook meer informatie nodig over de historiek van de geteste voertuigen. 'Emissions Analytics' waarschuwt zelf dat hun testen kunnen afwijken van het protocol van de officiële testprocedures", aldus Opel. De autobouwer benadrukt ook opnieuw dat "de door GM ontwikkelde software geen functies bevat die detecteren of een voertuig een emissietestcyclus ondergaat". (Belga)