Reilly sprak van 1,3 miljard euro hulp. Tot op heden was sprake van 1,5 miljard euro uit Duitsland, voor de helft vanwege het federale niveau en uit de vier deelstaten met Opel-vestigingen.

"Wij gaan er niet van uit dat we geen borgstelling uit Duitsland bekomen". Engeland heeft reeds 300 miljoen euro toegezegd en ook in Spanje zijn er positieve signalen. "Duitsland is onze grootste standplaats in Europa", luidde het.

Moederconcern General Motors (GM) verhoogde in maart de eigen inbreng in de redding van Opel tot 1,9 miljard euro. Reilly verwacht minder Duits overheidsgeld en dringt nu aan op snelheid, maar federaal minister van Economie Rainer Brüderle (FDP) ziet nog veel open vragen bij het saneringsopzet van Opel.

Reilly sprak van 1,3 miljard euro hulp. Tot op heden was sprake van 1,5 miljard euro uit Duitsland, voor de helft vanwege het federale niveau en uit de vier deelstaten met Opel-vestigingen. "Wij gaan er niet van uit dat we geen borgstelling uit Duitsland bekomen". Engeland heeft reeds 300 miljoen euro toegezegd en ook in Spanje zijn er positieve signalen. "Duitsland is onze grootste standplaats in Europa", luidde het. Moederconcern General Motors (GM) verhoogde in maart de eigen inbreng in de redding van Opel tot 1,9 miljard euro. Reilly verwacht minder Duits overheidsgeld en dringt nu aan op snelheid, maar federaal minister van Economie Rainer Brüderle (FDP) ziet nog veel open vragen bij het saneringsopzet van Opel.