"Het blijft bij de 8.300 banen waarover eerder is gecommuniceerd in verband met de herstructurering", benadrukt Reilly. Het aanvullende banenverlies waarover de vakbonden spreken, verwijst volgens Reilly naar de werknemers die al in een deeltijds
brugpensioenprogramma waren gestapt in Duitsland in 2006.

Reilly herhaalt voorts dat er geen sprake is van contractbreuk door de bouw van een terreinwagen niet toe te kennen aan de Antwerpse fabriek.

"Het document had het duidelijk over een plan. Door de dramatische veranderingen in de economische situatie moest dat plan worden aangepast", verklaarde Reilly. "Het regelmatig herhalen van de stelling dat het bedrijf contractbreuk zou breken, maakt die bewering nog niet terecht," verduidelijkte de topman.

Reilly deed nog een oproep naar de vakbonden om samen te werken met de bedrijfsleiding, "in het belang van het bedrijf om geen tijd meer te verliezen".

"Het blijft bij de 8.300 banen waarover eerder is gecommuniceerd in verband met de herstructurering", benadrukt Reilly. Het aanvullende banenverlies waarover de vakbonden spreken, verwijst volgens Reilly naar de werknemers die al in een deeltijds brugpensioenprogramma waren gestapt in Duitsland in 2006. Reilly herhaalt voorts dat er geen sprake is van contractbreuk door de bouw van een terreinwagen niet toe te kennen aan de Antwerpse fabriek. "Het document had het duidelijk over een plan. Door de dramatische veranderingen in de economische situatie moest dat plan worden aangepast", verklaarde Reilly. "Het regelmatig herhalen van de stelling dat het bedrijf contractbreuk zou breken, maakt die bewering nog niet terecht," verduidelijkte de topman.Reilly deed nog een oproep naar de vakbonden om samen te werken met de bedrijfsleiding, "in het belang van het bedrijf om geen tijd meer te verliezen".