Het dieselschandaal met de sjoemelsoftware bij de Duitse autobouwer Volkswagen, de klimaatopwarming en de wil van steeds meer steden om de auto uit het centrum te bannen, zijn maar enkele thema's die maken dat de constructeurs zichzelf moeten heruitvinden. Een aantal van hen gaf al aan te willen evolueren naar verleners van mobiele diensten, en ook de meest traditionele autobouwers werken naarstig aan een gamma van puur elektrische wagens en aan technologie die ervoor moet zorgen dat de auto autonoom en geconnecteerd kan functioneren. In totaal tekent een 200-tal automerken present op het salon. Toch hebben zeven grote namen (Ford, Mazda, Volvo, Aston Martin, Lamborghini, Bentley en Alpine) afgehaakt, omdat ze het commerciële belang van het salon in twijfel trekken. De editie 2016 van het autosalon van Parijs gaat door de terreurdreiging ook gepaard met fors versterkte veiligheidsmaatregelen. De vorige editie in 2014 lokte 1,25 miljoen bezoekers. (Belga)

Het dieselschandaal met de sjoemelsoftware bij de Duitse autobouwer Volkswagen, de klimaatopwarming en de wil van steeds meer steden om de auto uit het centrum te bannen, zijn maar enkele thema's die maken dat de constructeurs zichzelf moeten heruitvinden. Een aantal van hen gaf al aan te willen evolueren naar verleners van mobiele diensten, en ook de meest traditionele autobouwers werken naarstig aan een gamma van puur elektrische wagens en aan technologie die ervoor moet zorgen dat de auto autonoom en geconnecteerd kan functioneren. In totaal tekent een 200-tal automerken present op het salon. Toch hebben zeven grote namen (Ford, Mazda, Volvo, Aston Martin, Lamborghini, Bentley en Alpine) afgehaakt, omdat ze het commerciële belang van het salon in twijfel trekken. De editie 2016 van het autosalon van Parijs gaat door de terreurdreiging ook gepaard met fors versterkte veiligheidsmaatregelen. De vorige editie in 2014 lokte 1,25 miljoen bezoekers. (Belga)