De tarieven stijgen met 0,2 cent per kilometer voor alle vrachtwagens met euronorm 4 of hoger (hoe hoger, hoe recenter en milieuvriendelijker). In de categorieën van 12 tot 32 ton en van meer dan 32 ton stijgen de tarieven met 0,3 cent per kilometer voor oudere vrachtwagens met euronorm 3 of lager. Bij de lichtere vrachtwagens van 3,5 tot 12 ton blijft de tariefstijging voor de vrachtwagens met euronorm 3 of lager beperkt tot 0,2 cent. De recentste trucks blijven minder betalen dan de oudere. In totaal leverde de kilometerheffing voor vrachtwagens in 2018 in België 712,7 miljoen euro op, waar dat een jaar eerder nog 676 miljoen euro was. In Vlaanderen bracht de tolheffing 449,4 miljoen euro op in 2018, tegenover 424,4 miljoen euro in 2017. In Wallonië was dat 253 miljoen euro (241,5 miljoen euro in 2017) en in Brussel 10,3 miljoen euro (10,1 miljoen euro in 2017). (Belga)

De tarieven stijgen met 0,2 cent per kilometer voor alle vrachtwagens met euronorm 4 of hoger (hoe hoger, hoe recenter en milieuvriendelijker). In de categorieën van 12 tot 32 ton en van meer dan 32 ton stijgen de tarieven met 0,3 cent per kilometer voor oudere vrachtwagens met euronorm 3 of lager. Bij de lichtere vrachtwagens van 3,5 tot 12 ton blijft de tariefstijging voor de vrachtwagens met euronorm 3 of lager beperkt tot 0,2 cent. De recentste trucks blijven minder betalen dan de oudere. In totaal leverde de kilometerheffing voor vrachtwagens in 2018 in België 712,7 miljoen euro op, waar dat een jaar eerder nog 676 miljoen euro was. In Vlaanderen bracht de tolheffing 449,4 miljoen euro op in 2018, tegenover 424,4 miljoen euro in 2017. In Wallonië was dat 253 miljoen euro (241,5 miljoen euro in 2017) en in Brussel 10,3 miljoen euro (10,1 miljoen euro in 2017). (Belga)