"Bij een inspectie vandaag heeft Honda vastgesteld dat de luchtpomp van de Takata-airbag van een Honda Civic uit 2002 was ontploft bij een ongeval dat zich op 31 maart voordeed in Texas, wat leidde tot de tragische dood van de bestuurder", zo meldt de onderneming. Het is al de tiende keer dat een dodelijk ongeval in de VS wordt toegeschreven aan een defecte Takata-airbag. Er zijn wereldwijd maar liefst 50 miljoen wagens teruggeroepen vanwege de problemen met de airbag. Ook de eigenaar van het voertuig dat bij dit ongeval betrokken was, werd van die terugroepactie op de hoogte gebracht, zo benadrukt Honda. De nodige herstellingen aan die wagen werden evenwel nooit uitgevoerd. De airbags van Takata kunnen bij het opblazen ontploffen, waardoor stukjes metaal en plastic door de auto kunnen vliegen. De precieze oorzaak van het probleem is nog altijd niet gevonden. (Belga)

"Bij een inspectie vandaag heeft Honda vastgesteld dat de luchtpomp van de Takata-airbag van een Honda Civic uit 2002 was ontploft bij een ongeval dat zich op 31 maart voordeed in Texas, wat leidde tot de tragische dood van de bestuurder", zo meldt de onderneming. Het is al de tiende keer dat een dodelijk ongeval in de VS wordt toegeschreven aan een defecte Takata-airbag. Er zijn wereldwijd maar liefst 50 miljoen wagens teruggeroepen vanwege de problemen met de airbag. Ook de eigenaar van het voertuig dat bij dit ongeval betrokken was, werd van die terugroepactie op de hoogte gebracht, zo benadrukt Honda. De nodige herstellingen aan die wagen werden evenwel nooit uitgevoerd. De airbags van Takata kunnen bij het opblazen ontploffen, waardoor stukjes metaal en plastic door de auto kunnen vliegen. De precieze oorzaak van het probleem is nog altijd niet gevonden. (Belga)