Nederlandse Holding Maxeda lanceert nieuwe restaurantketen in België

De Nederlandse megaholding Maxeda heeft in België ambitieuze plannen voor zijn restaurantketen “La Place”.

Na de opening van een eerste restaurant op de Antwerpse Meir, wordt de expansie in België onverminderd voortgezet overeenkomstig een goed onderbouwd businessplan.

Ons land wordt het eerste grote buitenlandse avontuur van Maxeda-dochter La Place. “In het tweede jaar na de opening, blijkt het restaurant in Antwerpen al winstgevend,” zegt Droes Prinsen namens de restaurantketen. “Gezien die meevallende ervaring, is België een absolute topprioriteit. De komende jaren willen we tot tien nieuwe openingen overgaan. We zullen dat stap voor stap doen en telkens op uitstekende locaties waar veel mensen komen.”

La Place zal straks zijn tweede Belgische restaurant openen in het prestigieuze nieuwe winkelcentrum “K in Kortrijk”, dat op 11 maart zijn deuren opent. Op een ruimte van 700 vierkante meter zal er plaats zijn voor 360 stoelen (100 buiten, 260 binnen). Maxeda haalt per nieuw restaurant zo’n investeringsbedrag van circa 1 miljoen euro boven. In Kortrijk kunnen meteen vijftig mensen voltijds aan de slag. In de komende jaren moeten andere grote of middelgrote steden een La Place restaurant krijgen.

De sfeervolle La Place-restaurants mikken met een combinatie van vers aanbod (“vanmiddag op het land, morgen in het restaurant”) op een breed publiek. In Nederland telt La Place 200 horeca-vestigingen (waaronder 85 soortgelijke restaurants als die in België), 35 miljoen gasten en 4500 medewerkers. Daarmee is het in Nederland -op één plaats na- marktleider in de horeca.

Holding en moederbedrijf Maxeda is bepaald geen kleine jongen. Maxeda controleert grote retailnamen zoals de ook bij ons welbekende winkelketens M&S Mode, Hema, Brico of Hunkemöller.
KC

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content