Dat schrijft De Tijd.

"De NMBS kan niet de baas blijven over de stations, want dan kan ze haar monopolie op de stations gebruiken om buitenlandse operatoren te benadelen, bijvoorbeeld door ze torenhoge tarieven aan te rekenen. We willen een gelijk speelveld voor iedereen", zegt Kamerlid Inez De Coninck in de krant. "Infrabel moet daarom de onafhankelijke speler worden die het patrimonium beheert."

Volgens de partij zal de eengemaakte infrastructuur ook efficiënter zijn. "Nu zitten de activiteiten nog te veel verspreid over de NMBS en Infrabel," zoals bij het vervallen station van Vilvoorde, waar het stationsgebouw onder de NMBS valt maar perron en tunnels gezamenlijke bevoegdheid zijn.

De Coninck dient over het voorstel een resolutie in het parlement in.

(Belga/RR)

Dat schrijft De Tijd."De NMBS kan niet de baas blijven over de stations, want dan kan ze haar monopolie op de stations gebruiken om buitenlandse operatoren te benadelen, bijvoorbeeld door ze torenhoge tarieven aan te rekenen. We willen een gelijk speelveld voor iedereen", zegt Kamerlid Inez De Coninck in de krant. "Infrabel moet daarom de onafhankelijke speler worden die het patrimonium beheert." Volgens de partij zal de eengemaakte infrastructuur ook efficiënter zijn. "Nu zitten de activiteiten nog te veel verspreid over de NMBS en Infrabel," zoals bij het vervallen station van Vilvoorde, waar het stationsgebouw onder de NMBS valt maar perron en tunnels gezamenlijke bevoegdheid zijn. De Coninck dient over het voorstel een resolutie in het parlement in.(Belga/RR)