Het jaar 2021 staat voor de MIVB in het teken van het herstel. In totaal legden de voertuigen van de Brusselse openbaarvervoersmaatschappij 50,6 miljoen kilometers af in 2021. Een record en 9,7 procent meer dan in 2020. Nu is het nog aan de reizigers om terug te keren. In 2021 waren er 273,8 miljoen reizigers. Dat is 12 procent meer dan in het eerste coronajaar 2020 en slechts 64 procent van het totaal in het referentiejaar 2019 voor de corona-uitbraak. Toch toont 2022 al veelbelovende cijfers. "Vandaag stellen we vast dat we op bepaalde dagen zelfs tot aan 110 procent van de bezetting zitten tegenover pre-Covid in 2019. In een normale week zitten we aan 80 tot 85 procent met belangrijke pieken op bijvoorbeeld zaterdag", vertelt MIVB-CEO Brieuc de Meeûs. "Alles wat we voordien geïnvesteerd hebben werpt nu haar vruchten af. Het was de goede keuze van de Brusselse regering om te blijven investeren", vindt hij. De metro blijft het populairst met een marktaandeel van 35,2 procent, gevolgd door de tram met 32,9 procent en tot slot de bus met 31,9 procent. (Belga)

Het jaar 2021 staat voor de MIVB in het teken van het herstel. In totaal legden de voertuigen van de Brusselse openbaarvervoersmaatschappij 50,6 miljoen kilometers af in 2021. Een record en 9,7 procent meer dan in 2020. Nu is het nog aan de reizigers om terug te keren. In 2021 waren er 273,8 miljoen reizigers. Dat is 12 procent meer dan in het eerste coronajaar 2020 en slechts 64 procent van het totaal in het referentiejaar 2019 voor de corona-uitbraak. Toch toont 2022 al veelbelovende cijfers. "Vandaag stellen we vast dat we op bepaalde dagen zelfs tot aan 110 procent van de bezetting zitten tegenover pre-Covid in 2019. In een normale week zitten we aan 80 tot 85 procent met belangrijke pieken op bijvoorbeeld zaterdag", vertelt MIVB-CEO Brieuc de Meeûs. "Alles wat we voordien geïnvesteerd hebben werpt nu haar vruchten af. Het was de goede keuze van de Brusselse regering om te blijven investeren", vindt hij. De metro blijft het populairst met een marktaandeel van 35,2 procent, gevolgd door de tram met 32,9 procent en tot slot de bus met 31,9 procent. (Belga)