De rechter vindt echter dat die overname een "commerciële keuze" van PostNL was en dat het bedrijf "zichzelf in de situatie heeft gebracht" waarin het niet lukte de post op tijd te bezorgen.

PostNL kreeg de boete begin dit jaar opgelegd door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Die waakhond stelde dat Post NL niet voldoende voorbereid was op mogelijke problemen bij Sandd en dat de postbezorging al langer onder druk stond. Uiteindelijk bezorgde PostNL in het jaar van de overname 94,34 procent van de brievenbuspost de eerstvolgende bezorgdag. Volgens de regels moet dat 95 procent zijn.

Het vonnis van de rechtbank kan nog worden aangevochten bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb). Het postbedrijf wil de uitspraak eerst nog bestuderen voor het bepaalt of zo'n beroep er komt.

De rechter vindt echter dat die overname een "commerciële keuze" van PostNL was en dat het bedrijf "zichzelf in de situatie heeft gebracht" waarin het niet lukte de post op tijd te bezorgen. PostNL kreeg de boete begin dit jaar opgelegd door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Die waakhond stelde dat Post NL niet voldoende voorbereid was op mogelijke problemen bij Sandd en dat de postbezorging al langer onder druk stond. Uiteindelijk bezorgde PostNL in het jaar van de overname 94,34 procent van de brievenbuspost de eerstvolgende bezorgdag. Volgens de regels moet dat 95 procent zijn. Het vonnis van de rechtbank kan nog worden aangevochten bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb). Het postbedrijf wil de uitspraak eerst nog bestuderen voor het bepaalt of zo'n beroep er komt.