Voor het bod van Mediahuis gold een formele na-aanmeldingstermijn tot 2 juli. Tot dan kon wie zijn aandelen nog niet heeft verkocht, dat alsnog doen. Mediahuis deed een bod op TMG van 6 euro per aandeel. Voor de deal was in de daarvoor aangewezen periode eigenlijk maar 1,39 procent van de aandelen aangemeld. Maar Mediahuis en het investeringsvehikel van de familie Van Puijenbroek hadden al het grootste deel van TMG in handen. De kopers verklaarden daarom eerder al dat hun aandeel groot genoeg is om het in gang gezette overnameproces af te ronden. Het Nederlandse mediabedrijf Talpa, van mediamagnaat John de Mol, bracht een tegenbod uit van 6,50 euro per aandeel op TMG. De aanmeldingstermijn sluit op 9 augustus vlak na sluitingstijd van de beurs in Amsterdam. John de Mol beloofde door te zullen zetten als hij aan minstens de helft van de stukken kan komen. De kans dat dit lukt is evenwel nihil, omdat de aandelen van Mediahuis en VP Exploitatie buiten bereik blijven. (Belga)