Over de eerste elf maanden gaat de tweedehandsmarkt er toch nog steeds 9,8 procent op achteruit, met een gecumuleerd verlies van 64.261 voertuigen vergeleken met vorig jaar. Volkswagen blijft aan de kop als populairste tweedehandsmerk, gevolgd door BMW, Opel, Mercedes en Peugeot. "Na het goede jaar 2021 moeten we vaststellen dat de tweedehandsmarkt voor personenwagens anno 2022 een veel moeilijkere tijd beleeft", zegt Traxio-woordvoerder Filip Rylant. "Feit is dat het consumentenvertrouwen laag blijft en de levensduurte hoog, terwijl de energiecrisis en het aanslepende conflict in Oekraïne geen positieve signalen zijn. We merken wel dat er opnieuw meer wagens op de tweedehandsmarkt komen." (Belga)

Over de eerste elf maanden gaat de tweedehandsmarkt er toch nog steeds 9,8 procent op achteruit, met een gecumuleerd verlies van 64.261 voertuigen vergeleken met vorig jaar. Volkswagen blijft aan de kop als populairste tweedehandsmerk, gevolgd door BMW, Opel, Mercedes en Peugeot. "Na het goede jaar 2021 moeten we vaststellen dat de tweedehandsmarkt voor personenwagens anno 2022 een veel moeilijkere tijd beleeft", zegt Traxio-woordvoerder Filip Rylant. "Feit is dat het consumentenvertrouwen laag blijft en de levensduurte hoog, terwijl de energiecrisis en het aanslepende conflict in Oekraïne geen positieve signalen zijn. We merken wel dat er opnieuw meer wagens op de tweedehandsmarkt komen." (Belga)