Lallemand staat sinds maart 2020 aan het hoofd van SNCF Réseau. Het ministerie van Transport in Parijs en SNCF Réseau wensten niet te reageren bij Mobilettre. Het Franstalige weekblad Trends Tendances kreeg het nieuws bevestigd. Volgens Mobilettre paste Lallemand een wet uit 2018 over de hervorming van het Franse spoor strikt toe, net als richtlijnen van de Franse overheid en toenmalig transportminister Elisabeth Borne, de huidige premier, dat de spoornetbeheerder vanaf 2024 een positieve kasstroom moet voorleggen. Daarom kan er geen geld gaan naar bepaalde projecten of projecten die de budgetten overschrijden. Hierdoor zou Lallemand, nog steeds volgens het vakblad, in aanvaring gekomen zijn met verschillende verkozen politici. (Belga)

Lallemand staat sinds maart 2020 aan het hoofd van SNCF Réseau. Het ministerie van Transport in Parijs en SNCF Réseau wensten niet te reageren bij Mobilettre. Het Franstalige weekblad Trends Tendances kreeg het nieuws bevestigd. Volgens Mobilettre paste Lallemand een wet uit 2018 over de hervorming van het Franse spoor strikt toe, net als richtlijnen van de Franse overheid en toenmalig transportminister Elisabeth Borne, de huidige premier, dat de spoornetbeheerder vanaf 2024 een positieve kasstroom moet voorleggen. Daarom kan er geen geld gaan naar bepaalde projecten of projecten die de budgetten overschrijden. Hierdoor zou Lallemand, nog steeds volgens het vakblad, in aanvaring gekomen zijn met verschillende verkozen politici. (Belga)