Het gros van de verkopen gebeurde via fietshandels (58,1 procent). Die verloren wel 0,7 procentpunt marktaandeel ten opzichte van directe verkoop, webwinkels, grote sportketens, supermarkten en doe-het-zelfzaken. Bijna de helft van de fietsen die fietshandels verkopen, was in 2021 een e-bike (ruim 47 procent). Dat terwijl het totale marktaandeel van elektrische fietsen net geen 39 procent bedroeg. Voor de vaak dure e-bikes gaan consumenten dus het liefst langs bij een specialist. De statistieken van Traxio kwamen er in samenwerking met fietsonderdelenmaker Shimano. Het gaat om een combinatie van gerapporteerde cijfers (71 procent) en inschattingen (29 procent). (Belga)

Het gros van de verkopen gebeurde via fietshandels (58,1 procent). Die verloren wel 0,7 procentpunt marktaandeel ten opzichte van directe verkoop, webwinkels, grote sportketens, supermarkten en doe-het-zelfzaken. Bijna de helft van de fietsen die fietshandels verkopen, was in 2021 een e-bike (ruim 47 procent). Dat terwijl het totale marktaandeel van elektrische fietsen net geen 39 procent bedroeg. Voor de vaak dure e-bikes gaan consumenten dus het liefst langs bij een specialist. De statistieken van Traxio kwamen er in samenwerking met fietsonderdelenmaker Shimano. Het gaat om een combinatie van gerapporteerde cijfers (71 procent) en inschattingen (29 procent). (Belga)